The Read Shop maakt winkels op maat

Om flexibel in te kunnen spelen op de lokale markt heeft The Read Shop verschillende verschijningen en worden er naast boeken en tijdschriften ook wenskaarten, cadeaukaarten, kantoorartikelen, kansspelen en tabak verkocht. Nieuwe vestigingspunten worden met zorg uitgekozen en bij het verkopen van een winkel wordt de situatie herijkt. Alles volgens het ‘winkelontwikkelplan’. 

Wordt het een regular, express of XL variant? “We zoeken altijd een passende samenwerkingsvorm tussen variant en ondernemer. De winkel moet passen bij het verzorgingsgebied”, licht manager vestigingenbeleid van holding RDC, Marc Pontier, toe. “We willen de boekenspeciaalzaak een nieuwe plaats geven met andere producten en zo tot een toekomstbestendige exploitatie komen.” 

Zo zal er in kleinere plaatsen eerder gezocht worden naar een combinatie met een huishoudspeciaalzaak, drogist en/of supermarkt.  En voor een XL-versie worden weer andere ondernemersvaardigheden gevraagd. De benadering van mengvormen en lokale touch blijkt ook vastgoedondernemers aan te spreken.
Het volledige artikel is te vinden in het aankomende Franchise+ vakblad, deze verschijnt op 15 september. Klik hier voor een abonnement of een gratis proefnummer.