Nieuwe marketingdirecteur voor McDonald's

McDonald’s Nederland stelt per 1 januari 2019 Annemarie Swijtink aan als Director Marketing, Communications & Insights. Swijtink treedt hiermee toe tot de directie van McDonald’s Nederland.

Annemarie Swijtink is momenteel Head of Marketing & Insights. Ze begon haar McDonald’s carrière 12 jaar geleden met een bijbaan in een McDonald’s restaurant. Na haar studie vervolgde zij haar loopbaan bij McDonald’s Nederland, waar zij al snel een positie als Brand Manager vervulde. "Annemarie heeft zich in rap tempo ontwikkeld tot een sterke, visionaire marketeer en is een vaste waarde als het gaat om strategie en businessplan ontwikkeling. Ze heeft bijgedragen aan de groei van McDonald’s door het lanceren van een gedisciplineerd en 'gast centraal' food development proces en het ontwikkelen van de consumer en business insights functie. Annemarie won in 2017 de Presidents’ Award, een prestigieuze interne internationale award voor de best presterende medewerker van McDonald’s", vertelt een woordvoerder namens de fastfood keten.

Annemarie Swijtink

Erwin Dito, huidige Director Marketing, Communications & Insights: “Annemarie is een leider en een verbinder en neemt onze gast als vertrekpunt bij alles wat ze doet. Daarnaast is ze een ware 'drager' van onze cultuur. Annemarie is het ultieme voorbeeld van hoe mensen zich bij McDonald’s kunnen ontwikkelen en kunnen groeien. Ik ben erg blij en trots haar vanaf januari te mogen verwelkomen in het directieteam.”

Eerder deze week kondigde McDonald’s aan dat de huidige Director Marketing, Communications & Insights, Erwin Dito, per 1 januari Managing Director McDonald’s Nederland wordt. De huidige Managing Director, Manu Steijaert, zal per 1 januari de rol van Vice President International Operated Markets gaan vervullen binnen de McDonald’s Corporation.

Bekijk ook