Michiel Meijer treedt toe tot directieteam Van Bruggen Adviesgroep

Met ingang van 1 januari 2018 breidt het directieteam van Van Bruggen Adviesgroep uit met Michiel Meijer als algemeen directeur. Michiel wordt verantwoordelijk voor de uitbouw van de huidige formule. Zijn focus zal liggen op een verdere verhoging van klanttevredenheid, optimalisatie en intensivering van klantcontactmomenten en het bereiken van de ultieme balans tussen online en offline onafhankelijk advies.

Met ingang van het nieuwe jaar komt de dagelijkse leiding van Van Bruggen Adviesgroep in handen van Michiel Meijer en Henk van de Bunt. Grootaandeelhouder Pieter van Tuinen zal in het nieuwe directieteam de positie van directievoorzitter bekleden. Hij zal zich richten op het sluiten van mogelijke samenwerkingen en het uitrollen van bestaande en nieuw te ontwikkelen (online-)dienstverleningsconcepten. Pieter vertelt: “Wij hebben immers de ambitie om toonaangevend marktleider te worden. Gezien de snelle groei in de afgelopen jaren en de snel veranderende markt heeft onze organisatie behoefte aan een ervaren en daadkrachtig directieteam. Michiel heeft ruime kennis en ervaring in de hypotheekmarkt en franchisewereld én hij weet veranderingen in de dienstverlening te realiseren. Dankzij eerdere managementrollen en ondernemerschap die Michiel heeft vervuld bij onder andere ING, Florius, De Hypotheker en ABN AMRO, is hij de uitgelezen persoon om onze doelstellingen mede vorm te geven.”

Michiel vult aan: “Van Bruggen Adviesgroep is uitstekend gepositioneerd om invulling te geven aan de ambitie om toonaangevend marktleider te worden. Van Bruggen Adviesgroep heeft, heel dapper, in 2008 al de basis gelegd om het bedrijf klaar te maken voor de toekomst. Er is in dat jaar een enorme reorganisatie doorgevoerd. Als één van de eerste franchiseorganisaties ging men over op fee- en urendeclaratie en koos men voor gestructureerde verbreding van de dienstverlening aan haar klanten. In 2008 werd tevens het verdienmodel van de franchisenemers fors verbeterd door de afdracht in één klap te halveren. ‘Never waste a good crisis’ is zeker van toepassing op dit bedrijf. Tijdens de financiële crisis is de omzet van Van Bruggen Adviesgroep juist gegroeid en zijn veel nieuwe franchisenemers ingestapt. Tevens is er veel geïnvesteerd in systemen, waaronder een uniek CRM-systeem. Van Bruggen Adviesgroep heeft aangetoond de juiste én toekomstbestendige keuzes te maken. Het bedrijf is ook kerngezond. Er is ruimte om verder te investeren. Het bedrijf ademt ondernemerschap en passie voor de klant uit, in alles proef je de wil om de meest klantvriendelijke financiële dienstverlener van Nederland te worden. Kortom: Een partij waarvan ik echt heel graag onderdeel wil gaan uitmaken.”