Hoe gaat New York Pizza om met de Corona-crisis?

Franchise+ haalt het net op bij diverse franchiseformules om te kijken hoe zij omgaan met de Corona-crisis. Dit keer is het woord aan Steffen van Dijk Directeur Franchise Operations & Development bij New York Pizza
 
Hoe is de huidige situatie bij New York Pizza? “Het gaat naar omstandigheden goed! De omzet blijft gelijk, dus eigenlijk kan je zeggen dat de omzet gestegen is, want het afhalen is natuurlijk afgenomen. De slice winkels zijn wel gesloten. Wij gaan niet achterover zitten, maar proberen van deze vervelende situatie, waarin wij allemaal beland zijn, het beste te maken”, reageert Steffen. 

Nieuwe franchisenemers

In een periode waarin je verwacht dat er weinig tot geen nieuwe franchisenemers starten, heeft New York Pizza een hele andere ervaring. “Onze werving is een groot succes, Franchise+ verzorgt een deel van onze werving en op die manier krijgen wij genoeg leads binnen. Er zijn de afgelopen periode zelfs verschillende vestigingen open gegaan! Ook hebben wij een paal in de grond geslagen voor de opening van een Drive thru waarbij we een uniek pand gaan delen met Dunkin’ Donuts”, vertelt Steffen trots.

De franchisenemers van New York Pizza gaan goed om met de Corona-crisis. “Er komt veel saamhorigheid tot stand tussen de franchisenemers”, ervaart Steffen. 
 
Op de vraag hoe vaak het hoofdkantoor contact heeft met haar franchisenemers, reageert Steffen: “Dat is voor ons prioriteit nummer één. Wij proberen zoveel mogelijk in contact te zijn met onze franchisenemers, wij beschikken over een eigen NYPnet (soort Facebook), bellen en appen veel met de franchisenemers en hebben een dagelijkse nieuwsbrief om de actualiteiten met elkaar te delen in deze situatie.”

Maatregelen

Ook New York Pizza heeft uiteraard de nodige praktische maatregelen genomen om met het Corona-virus om te gaan. Zo zijn alle uitingen veranderd, is er plexiglas geïnstalleerd voor de veiligheid van de werknemers, is er veel aandacht voor hygiëne en de gepaste afstand van 1,5 meter, tevens worden de bestellingen in de winkel en bij de klant aan de deur contactloos verzorgd en is de marketing aangepast. 
 
“Via ons portaal houden wij alle winkels up-to-date met de huidige situatie en/of maatregelen en verder zijn we met de verhuurder van de slice vestigingen in gesprek om te kijken wat de mogelijkheden zijn”, aldus Steffen.