Hoe gaat 30ml om met de Corona-crisis?

Hoe gaat de jonge koffie en food franchiseformule 30ml Coffee Roasters om met de Corona-crisis? Franchise+ vroeg het aan de franchisegever Wendy Kooijman.

“Wij van 30ml zitten nooit stil, zelfs niet tijdens de Corona-crisis. De afgelopen periode was erg heftig, om ineens te horen dat al onze vestigingen moesten sluiten vanwege de Corona maatregelen die genomen waren door de overheid. Dit was op zondag 15 maart. Op maandagmiddag kwam het nieuws dat afhalen en bezorgen wel mocht voor horecaondernemers, goed nieuws natuurlijk!”, vertelt Wendy.

To go coffee

“Een aantal van onze franchisenemers zag dit meteen als groen licht en begon weer met ondernemen binnen de door de overheid opgelegde regels. We zien dat de vraag naar ‘to go cofee’ er nog steeds is”, aldus Wendy. 

Wendy merkt op dat een 30ml locatie gevestigd nabij een supermarkt het nu heel goed doet, qua omzet. Sommige van de locaties hebben een bezorgsysteem via Uber, zij draaien in sommige gevallen nog de volledige menukaart, andere franchisenemers hebben dit aangepast naar wat ze kunnen.

“Een geluk bij een ongeluk is dat wij net een flinke voorraad in Nederland geproduceerde ‘to go bekers’ hebben binnen gekregen. Heel fijn, deze gaan we zo spoedig mogelijk uitrollen naar al onze locaties, deze zullen de franchisenemers zeker nodig hebben de komende weken”, aldus Wendy. 

Toekomstplannen 

Hoe zien de plannen na de Corona-crisis eruit? “We gaan na de Corona-crisis meteen starten met een nieuwe menukaart. We kijken hier met z’n allen ook echt naar uit en hopen dat we snel deze periode kunnen afsluiten”, reageert Wendy.