Franchiseformules genomineerd voor de Foodservice Award

De genomineerden voor de Foodservice Award 2019 verkiezing zijn bekend. 29 Foodservice bedrijven maken kans op een (categorie)prijs. In deze 1e editie hebben consumenten ruim 20.000 beoordelingen gegeven. De gemiddelde waardering voor foodservice bedrijven is een 7,06.

Consument hecht het meeste waarde aan de prijs

De consument geeft bij de beoordeling van zijn favoriete foodservice bedrijf onder andere een oordeel over de prijs, het assortiment en de service. Van alle aspecten vindt de consument het prijsaspect het belangrijkst, gevolgd door kwaliteit, winkelgemak en klantvriendelijkheid. Het winkelgemak werd het hoogst beoordeeld: dit aspect heeft als gemiddeld eindcijfer een 7,99.

Franchiseformules

La Place en McDonald’s zijn grote kanshebbers voor het winnen van een prijs van de Foodservice Award verkiezing. Zij wisten zich in meerdere categorieën te nomineren. Onder de genomineerden bevinden zich diverse franchiseformules, zoals: Domino's, FEBO, KFC, Kwalitaria en McDonald’s in de categorie Fast Food. Intratuin en Yoghurt Barn in de categorie Koffie & lunchrooms. AH to go, La Place en McDonald’s in de categorie Onderweg. De Beren, La Cubanita en La Place in de categorie Restaurants. Gall & Gall en  Keurslager in de categorie Speciaalzaken. En tot slot Albert Heijn / AH.NL en Jumbo Supermarkt / Jumbo.com in de categorie Supermarkten.

Bekendmaking van de winnaars

De winnaars zullen bekend worden gemaakt op 8 januari 2019 in het InnovationLAB op de Horecava in de RAI Amsterdam. De winnaars mogen een jaar lang de titel 'Foodservice Award' binnen de categorie dragen.

Foodservice bedrijven die een categorieprijs winnen, maken ook kans op de overalltitel: ‘Foodservice Award’. De overallwinnaar is de categoriewinnaar met het hoogste eindcijfer.

De verkiezing is een initiatief van Q&A in samenwerking met Horecava en wordt dit jaar voor het eerst georganiseerd.