Foodmaster opent pop-up frituurcultuurmuseum

Foodmaster heeft afgelopen maandag in aanwezigheid van ondernemers en partners een nieuwe huisstijl gelanceerd. Onder de noemer ‘De lekkerste sinds vroeger’ omarmt Foodmaster de traditionele cafetaria. Echter wel in een modern jasje. Met de opening van een pop-up frituurcultuur museum werd de vernieuwde formule gelanceerd.

Gastspreker Frans van Rooij vertelde tijdens de lancering over het ontstaan en de ontwikkeling van “Nederlandse mooiste eetgewoonte, het gemak om lekker eten af te halen bij een cafetaria”, aldus Van Rooij. Het pop-up frituurcultuur museum laat zien hoe onze ‘frituurcultuur’ zich in ruim 90 jaar heeft ontwikkeld.

“Met Foodmaster omarmen we dit mooie stukje Nederlandse frituurcultuur”, vertelt Chantal van der Meer, marketing manager FHC Formulebeheer over de rebranding. “De uitstraling van het merk heeft een referentie naar vroeger, maar is wel hedendaags. Enkele elementen uit de nieuwe Foodmaster zijn metrotegels met onze pay-off ‘De lekkerste sinds vroeger’, een frituurcultuur tijdlijn op de muur, een denim bank en digitale menuborden.” 

Thuisbezorgen en online bestellen

Van der Meer benadrukt nog dat het assortiment van Foodmaster een typisch cafetaria assortiment blijft. Uiteraard wordt er ingespeeld op trends, maar altijd met het kernassortiment als uitgangspunt. Denk aan milkshake of frites specials. Daarbij komt er nog meer aandacht voor thuisbezorgen en online bestellen, ook in de winkel zelf. Zo was Next to Food aanwezig met een demo van een online bestelzuil voor in de winkel. De komende periode wordt de vernieuwde huisstijl doorvertaald naar de vestigingen. De vestiging in Tiel diende als pilotstore en is al helemaal vernieuwd. Vanaf nu zullen ook andere vestigingen omgebouwd gaan worden.

Bekijk ook