Eigenaar MultiVlaai en Jamin bouwt Swirl’s verder uit

Unilever gaat een samenwerking aan voor haar softijsmerk Swirl’s Ice Cream met Steimans, onder andere eigenaar van franchiseformules MultiVlaai en Jamin

De overeenkomst behelst niet alleen dat Steimans de huidige verkooplocaties als een master franchisee gaat begeleiden, maar ook dat de franchiseformule door Steimans verder wordt uitgebouwd. De winkels van Jamin gaan daar vanaf volgend jaar ook een rol in spelen. Sebastien Deneux, marketing manager Ice Cream van Unilever vertelt: “Onze ambitie is met Swirl’s de absolute nummer 1 te worden op gebied van softijs.”

Nieuwe franchisenemers

Swirl’s wordt verkocht op ruim 50 locaties in Nederland en is al 20 jaar een vaste waarde in het ijsassortiment van Unilever. “Om verder te groeien hebben we een partner nodig die thuis is in de wereld van franchise en retail marketing. Kees Hermans en Maarten Steinkamp bewijzen met  bijvoorbeeld Jamin daar veel verstand van te hebben”, aldus Deneux. Doelstelling is om komende jaren te groeien naar zo’n 175 verkooppunten. Vanaf komende maand start dan ook een wervingscampagne voor nieuwe franchisenemers.

Binnen het winkelconcept van Jamin is het ijsmerk Twizzl al jaren een tegenhanger van Swirl’s. “Het is dus logisch om te bekijken hoe we naar één concept kunnen komen”, legt Steinkamp uit. Hij omschrijft de aanstaande samenwerking vervolgens als een perfecte match: “De ervaring en power van Unilever als producent en marketeer gecombineerd met onze kennis op gebied van franchise en exploitatie van winkels, maakt ons tot een geweldig team.”