Eerste Nederlandse Subway nieuwe stijl in Rotterdam

Gisteren is de nieuwe Subway-vestiging aan het Stadhuisplein in Rotterdam officieel geopend. Dit is de eerste locatie in Nederland die volledig is ingericht volgens Subway’s nieuwe Fresh Forward-concept. Een voorproefje van deze nieuwe stijl was al te zien bij 2 nieuwe Subway-vestigingen in tankstations, maar de Rotterdamse vestiging is de eerste volledige Fresh Forward-locatie. Eigenaar Justin van Gorkum: “Een complete metamorfose.”

Justin en zijn vader Vincent van Gorkum runden al eerder een Subway-vestiging nabij het Stadhuisplein, maar konden hun zaak op die locatie niet voortzetten. Het nieuwe restaurant is een primeur in Nederland: de eerste Subway-locatie die volgens het nieuwe Fresh Forward concept is ingericht. Dit concept, gekenmerkt door frisse kleuren, versheid en enkele technische snufjes, slaat goed aan in 87 locaties in de VS en andere landen. Van Gorkum junior: “Dit is de grootste verandering die Subway tot nu toe heeft geïntroduceerd.” Een voorproefje van het Fresh Forward-concept was sinds november al te zien in Heemskerk en Tilburg, waar nieuwe Subway-vestigingen in tankstations zijn geopend.  

Fresh Forward

Uitgebreid klantonderzoek heeft de Subway organisatie doen besluiten om haar vestigingen wereldwijd volgens een nieuw concept in te richten: met de nadruk op vers en het vizier op de toekomst. Een beweging die vorig jaar in gang is gezet met de introductie van een nieuw logo. De inrichting van de nieuwe Subway-restaurants gaat nog een stap verder. 

Van Gorkum: “Van de vloer tot het plafond: overal zie je frisse kleuren. Ook op de digitale menuborden, tot aan de uniformen. De groenten, die wij vers snijden voor elke klant, worden letterlijk uitgelicht in transparante displays. Er draait sfeervolle muziek en er zijn handige extra’s waardoor je graag nog wat meer tijd bij Subway doorbrengt, zoals USB-poorten in de banken.” Alle veranderingen zijn erop gericht om de klantervaring naar een hoger niveau te brengen, licht Van Gorkum toe. “Daarom leggen we meer nadruk op Subway-favorieten, zoals vers gesneden groenten en cookies. Binnenkort komen hier technische snufjes bij, zoals self-order schermen in de vestiging waarop je digitaal een Sub kunt bestellen en een app waarmee je dit op afstand kunt doen. Er komt ook een voordeelpas voor Subway-fans: de Subcard.”

Bekijk ook