“Het beste resultaat als mensen zelf kunnen proeven”

Het juiste wijntje of biertje bij de maaltijd: foodpairing kan het leven verrassend aangenaam maken. Met het concept Mitra Culinair wil de slijterijformule Mitra de keuze voor de consument niet alleen makkelijker maar ook leuker maken, vertelt category manager Anneke Staals. 

“Nederlandse consumenten zijn nog weinig bekend met foodpairing”, zegt Anneke. “Terwijl het juiste glas bier of wijn bij het eten een verrassend resultaat kan opleveren. Mensen denken dat je daarvoor veel kennis nodig hebt. Dus maken wij die keuze een stuk makkelijker.” 

Het concept Mitra Culinair – 5 jaar geleden ontwikkeld en in 2016 uitgebreid – wil de combinatie spijs en drank laagdrempelig en vooral ook aangenaam maken. Daar horen inspiratie op schapkaarten, een proeftafel in de winkel, proeverijen en culinaire avonden bij, vaak in samenwerking met een lokaal restaurant. “Het beste resultaat krijg je als mensen het zelf kunnen proeven”, zegt ze. “Klanten reageren daar heel goed op.”
Lees het volledige interview in het aankomende Franchise+ vakblad, de Foodspecial. Abonnement of gratis proefnummer aanvragen?