Anytime Fitness: Samen staan we sterker tijdens coronacrisis

In tijden van crisis ben je als franchisenemer nooit alleen en dus ook niet als je eigenaar bent van een Anytime Fitness club. Het is onmogelijk om protocollen klaar te hebben liggen voor onvoorziene rampen en crisissen maar een hoofdkantoor dat ten strijde trekt in het belang van haar franchisenemers en diens klanten dát is waar het team van Anytime Fitness warm voor loopt.

Met ruim 100 clubs in de Benelux op de teller is Anytime Fitness een grote speler op de fitnessmarkt. Zeker in Nederland. Klanten waarderen Anytime Fitness vanwege haar kleinschaligheid, laagdrempeligheid, persoonlijke aandacht én het gevoel van vrijheid omdat er 24/7 gesport kan worden, 365 dagen per jaar. 

Verbroedering

Maar, wat als er ineens helemaal niet meer gesport kan worden? Op dinsdag 15 maart sloten al onze 108 clubs in de Benelux hun deuren tot minimaal 6 april. Een crisis die niet alleen Nederland maar de hele wereld treft en daarmee zitten duizenden Anytime Fitness clubs in hetzelfde schuitje. En eerlijk is eerlijk, dat verbroedert!

Wat betreft de Beneluxclubs merken wij een grote toename in betrokkenheid naar elkaar toe. Clubs willen elkaar meer dan ooit helpen en gaan aan de slag om hun leden online bezig te houden.

Thuis sporten

Thuis sporten is voor zo goed als ieder lid theoretisch mogelijk maar hoe zit het met de motivatie? Wanneer sport je als je ineens thuis moet werken en je schoolgaande kinderen thuis hebt? Hoe sport je als je de apparaten die je gewend bent niet binnen handbereik hebt? 

De ene na de andere club is aan de slag gegaan met het bedenken van creatieve sportoefeningen die iedereen thuis kan uitvoeren. Al dan niet met een knipoog, denk aan de wc papier challenge. 
Personal trainers worden echte personal trainers en blijven via social media en WhatsApp met hun leden in contact.

Steun vanuit het hoofdkantoor

Doordat vanuit het hoofdkantoor gezorgd wordt voor het bewaren van rust, het bieden van structuur, het verschaffen van duidelijkheid, het verstrekken van belangrijke informatie en het geven van tips hoe we samen deze tijd door kunnen komen en waarop te focussen kunnen de franchisenemers zich toespitsen op creativiteit en het betrokken houden van hun leden in deze situatie. 

Het hoofdkantoor volgt, uiteraard, de vorderingen en ontwikkelingen van Covid-19 op de voet en houdt nauw contact met haar franchisenemers. Clubs zonder personeel worden meer ondersteund waar nodig en hier is begrip voor vanuit andere clubs. Alle vragen die gesteld worden aan het hoofdkantoor worden voordat ze beantwoord worden juridisch getoetst in Nederland en/of België voordat ze beantwoord worden. Op deze manier kunnen de franchisenemers er op vertrouwen dat de informatie die zij aan hun klanten verstrekken klopt! 

Communicatie

Het hoofdkantoor van Anytime Fitness en haar franchisenemers houden altijd en op diverse manieren contact. Dit is dagelijks zo maar natuurlijk intensiever in geval van crisis. 

Zo wordt er bijvoorbeeld met de franchisenemers gecommuniceerd via een Facebookgroep. In deze groep zitten alleen de franchisenemers, dus geen trainers, managers enz., én de leden van het hoofdkantoorteam. Het hoofdkantoor deelt hierin berichten maar ook franchisenemers kunnen berichten hierin delen. Het is voor iedereen duidelijk waar deze groep wel en niet voor bedoeld is.

Om breder te communiceren is er het dashboard van Anytime Fitness waar elk land zijn eigen toegang toe heeft. Berichten die voor een breder publiek bedoeld zijn worden ook op het dashboard geplaatst en kunnen ook door trainers, managers en andere clubmedewerkers gelezen worden.

Daarnaast wordt er ook regelmatig gecommuniceerd d.m.v. video’s. Vragen vanuit de franchisenemers worden verzameld en beantwoord in filmpjes die enkele keren per maand worden gemaakt. Op deze manier is iedereen altijd en overal van op de hoogte.

Samenwerken

Door het geval als COVID-19 blijkt dat je samen echt sterker staat. Franchisenemers helpen elkaar op alle mogelijke manieren. Vragen worden en groupe gesteld via de beschikbare kanalen zodat de eenmaal gegeven antwoorden ook meteen voor iedereen te lezen zijn.

Ook worden er onderling video’s ter beschikking gesteld om oefeningen voor thuis uit te wisselen die andere clubs kunnen delen met hun leden.

We zien zelfs dat clubs op dit moment nieuwe leden aantrekken en een lid bij wie de incasso niet lukte heeft zelfs al aangeboden om het bedrag indien nodig te komen pinnen (zie afbeelding).

Onze focus ligt op het tevreden en geïnformeerd houden van onze franchisenemers in deze moeilijke tijd.
 

Anytime Fitness