AKO en The Read Shop gaan samenwerken

Mediaconcern Audax kondigde vorige week een vergaande samenwerking met Retail Development Company (RDC) aan. RDC is eigenaar van de franchiseformules The Read Shop en The Read Shop Express en de inkoopcombinaties Plantage, Vivánt en Tabaronde. Bij RDC zijn ongeveer 600 winkels aangesloten. Audax is de moederorganisatie van AKO, die 100 winkels heeft. 

De retailformules van beide organisaties worden samengebracht onder Audax Retail. De zusterorganisatie van RDC, groothandelsorganisatie FOOX, blijft zich focussen op haar rol als groothandel en onderzoekt hoe zij nauwer kan gaan samenwerken met Audax op het vlak van logistiek en distributie. Het is het streven dat Audax Retail in haar nieuwe vorm nog dit jaar concreet vorm krijgt.

Jos Boot, bestuurder van RDC, reageert: “AKO en The Read Shop sluiten in het Nederlandse retaillandschap naadloos op elkaar aan. We zijn met Audax Retail straks vertegenwoordigd op stations, luchthavens en in de steden en dorpen. Ook maken we samen optimaal gebruik van het fijnmazige groothandelsnetwerk van FOOX, waarbij we de goederenstromen waar mogelijk bundelen in één bestelbus of vrachtauto.”

Hubert de Leeuw, CEO Audax Groep: “Deze samenwerking past volledig bij onze strategie om diensten en portfolio te innoveren, met duurzame verdienmodellen als uitgangspunt.” 

Audax is onder andere uitgever van de tijdschriften Vriendin, Weekend, Party, Gloss, Mijn Geheim, Santé, Royalty, CosmoGIRL, GIRLZ en Glossy en bereikt wekelijks meer dan 2 miljoen lezers. Audax Retail is op dit moment vooral bekend vanwege de activiteiten van de AKO’s.

Bekijk ook