1 op de 5 Subway franchisenemers onder de 35 jaar

Subway Nederland verbindt steeds meer jonge franchisenemers aan zich. De aanbieder van Subs, salades en wraps blijft nieuwe restaurants openen. Van de 119 franchisenemers in Nederland is 20% jonger dan 35 jaar. Onder deze jonge groep zijn diverse multi-owners: eigenaren van meerdere Subway-vestigingen. De jongste restauranteigenaar is 26.

“Wij zien een duidelijke trend”, vertelt Reza Parvin, Business Development Agent Zuid-Holland bij Subway Nederland. “Onder onze nieuwe franchisenemers zijn de laatste jaren meer jongeren. Het merk Subway wordt relevanter voor jongeren en zeker voor degenen met ondernemersambities. Zij zijn gecharmeerd van de verse ingrediënten, waarmee je een Sub of salade precies zo kan maken als je ’m wilt, ook als je vegetarisch of veganistisch eet. En de nieuwe inrichting van de restaurants, met lichte, moderne displays voor de ingrediënten, frisse kleuren, WiFi en USB-laadpoorten in de tafels. Aantrekkelijk aan Subway is dat je de vrijheid hebt van een eigen zaak en de zekerheid van een bewezen systeem. Voor veel aspecten van het ondernemen is er een duidelijke handleiding. We merken dat beginnende franchisenemers dat heel prettig vinden.”  

Van Sandwich Artist tot eigenaar

Een van de nieuwe jonge franchisenemers is Angela ten Hoeve (28) uit Heerenveen. Zij is sinds april eigenaar van haar eigen Subway restaurant. “Eigenlijk ben ik opgeleid als interieurstylist, maar daar was na mijn opleiding geen werk in te vinden. Toen ging ik aan de slag als Sandwich Artist. Ik had het reilen en zeilen in de zaak snel door, dus besloot de eigenaar om mij op te leiden tot manager. Toen hij Subway Heerenveen te koop wilde zetten, heb ik de zaak overgenomen. Je moet als eigenaar bereid zijn om te allen tijde in de zaak te staan, het is een grote verantwoordelijkheid. Maar voor mij is het de leukste baan die er is!”
 

Bekijk ook