ESPRIT

    “Playful. Modern. Cool.”

    Why with us

    Het ESPRIT franchise concept biedt een mono-brand store business model met een sterke en duurzame samenwerking tussen ESPRIT en de franchisenemer. Met twaalf hoofd collecties per jaar is er constante vernieuwing van het productaanbod in de winkel. 

    ESPRIT heeft de ambitie om uit te groeien tot de beste casual familie fashion brand met een uitstekende prijs – kwaliteit verhouding. Door het opnemen van trends en vernieuwing in kleur, kwaliteits-stoffen en perfecte kwaliteit weerspiegelt ESPRIT de positieve lijfspreuk ‘We want to make you feel good to look good’. 

    Met een positionering als gatekeeper in het premium segment spreekt ESPRIT een brede doelgroep aan. De verbinding met de klant ‘onze friend’ heeft grote focus, daarnaast streeft ESPRIT er naar op altijd het beste product voor de beste prijs te bieden.

    De franchise winkels bevinden zich op de beste traffic gebieden van (middel) grote plaatsen en stadsdeelcentra.

    Het benodigd eigen vermogen bedraagt 30% van de totale investering. De totale investering is €900,- per m², shop contribution is bespreekbaar.

    What we offer

    Met een ervaren vast team vanuit het hoofdkantoor bestaande uit visual merchandisers, area managers en een product team zult u worden ondersteund op het gebied inkoop, bedrijfsvoering en verkoopstrategieën.

    Door jarenlange ervaring heeft ESPRIT een stevig franchise concept staan met een aantal vaste onderdelen bestaande uit

    • 360 customer oriented marketing mix
    • Authentiek store design volgens brand code 
    • Operations logistics, marketing en customer service support
    • Opbouw van vaste klanten kring middels loyaliteits kaart ‘onze friends’
    • Omnichannel services programma

    Bent u geïnspireerd geraakt en klaar voor een succesvol partnership? CONTACT US!

    ESPRIT, bekend en geliefd in de jaren 80, is een iconisch lifestylemerk. Voortbordurend op de innovatieve oorsprong van het merk dat geworteld is in creativiteit, een gevoel van saamhorigheid en speelsheid, presenteert ESPRIT een zelfverzekerde en eigentijdse, esthetische wereld. Deze wereld is gericht op de bestaande fans van het merk met nostalgische gevoelens, maar ook op de jonge generatie consumenten die de door ESPRIT ontwikkelde stijl dragen zonder het te weten. De merkidentiteit van ESPRIT komt tot leven door middel van gedurfde communicatie, een ambitieuze visuele taal, een geavanceerde winkelervaring. De nieuwe onderscheidende ontwerpen zijn een mix van urban en country, gekleed en informeel. Ontworpen voor alle geslachten. Voortbouwend op de drie kernpijlers van het merk, speels, modern en cool, vindt ESPRIT zichzelf opnieuw uit als het ultieme icoon voor het post-icon tijdperk.

    ESPRIT wil de pionier zijn in hypergepersonaliseerde consumentenervaring en opende een wereldwijd netwerk van innovatiecentra met de naam ESPRIT Futura in New York, Londen en Amsterdam. Design en creativiteit zullen worden geleid vanuit New York als het creatieve hoofdkantoor van het merk, terwijl in Londen het gebruik van digitale innovatie en consumentenervaring bevorderende touchpoints ontwikkelt waar de consument echt contact kan maken met het merk. De hub in Amsterdam ondersteunt het netwerk met zijn focus op technologie en denim innovatie, terwijl Hong Kong het global administratieve hoofdkantoor blijft.

    ESPRIT is aanwezig in meer dan 30 markten wereldwijd. Het concern is sinds 1993 beursgenoteerd in Hongkong.

    De herlancering van Esprit

    Esprit, het bekende Amerikaanse modehuis, staat aan de drempel van een nieuwe toekomst. Onder de bezielende leiding...

    Esprit opent nieuwe franchise winkel in Tilburg

    In Tilburg is 14 mei een nieuwe Franchise winkel van Esprit geopend.

    Winst voor Esprit en plannen voor een internationale comeback

    De laatste keer dat het bedrijf winst rapporteerde, was in het boekjaar 2017

    Duurzaamheid is voor ESPRIT geen trend

    Franchisen bij een duurzaam concept? Meer dan 60% van de ESPRIT collectie is duurzaam geproduceerd en zij gaan veel...

    Esprit: sterk modemerk met duurzaam verhaal

    Interview

    Met zo’n 70 winkellocaties, waarvan het gros wordt gerund door franchisepartners, is Esprit een vaste waarde in het...

    Nieuw te openen

    Geïnteresseerd in deze formule?
    Informatie aanvragen
    Ontvang vrijblijvend meer informatie vanuit deze formule!
    Informatie aanvragen
    Ontvang vrijblijvend meer informatie vanuit deze formule!
    Direct informatie aanvragen

    Kerncijfers

    Franchise sinds
    2000
    Aantal vestigingen
    92
    Waarvan franchise
    51
    Totale investering
    €150.000
    Benodigd eigen vermogen
    €50.000