Wat kunnen McDonalds, Burger Kingen Wok To Go leren van SLA?

SLA heeft de GFK beste fastservice formule van Nederland 2021 award gewonnen. Een prijs die op basis van consumenten-onderzoek wordt toegekend en waarmee ze 68 andere fast-service formules als McDonalds, Burger King en Wok To Go achter zich laten. Wat kunnen andere fastservice formules dan van SLA leren? 

Ze blonken uit in de pijlers gezond, goed geweten en goed verhaal. Het laat zien dat er een steeds grotere behoefte is bij de consument om gezond en beter te eten en dat het ongekend belangrijk is als formule om daarbij een integer en goed verhaal te hebben. Andere benchmarks waar naar gekeken werd waren gemak, genieten, goedkoop en gastvrij. GFK, oftewel Growth from Knowledge, is een bekend vooraanstaand onderzoeksbureau wat al meer dan 11 jaar onderzoek doet naar fastservice formules in Nederland. In de uitdagende fastservice markt die zich bovendien in sneltrein tempo ontwikkelt, is een onafhankelijke graadmeter van gastwaardering enorm belangrijk. Iedere dag het verschil maken en dus keer op keer verwachtingen overtreffen blijven immers de ingrediënten voor loyaliteit en structurele groei binnen foodservice. Volgens eigenaar Jop van de Graaf komt de prijs op een perfect moment nu ze net zijn gestart met de uitbreiding van SLA door middel van franchising in samenwerking met Franchise+: “Om nu als ondernemer je eigen fast-casual good food bar te beginnen met het idee in je achterhoofd daarmee tot de beste fastservice formule van Nederland te behoren is natuurlijk extra aantrekkelijk"

Over SLA

Saladebar SLA, pionier op het gebied van gezond, plantaardig en lekker eten, opende het eerste restaurant in 2013 in Amsterdam. Sindsdien is de bekende saladebar in hard tempo gegroeid tot een geliefd merk en succesvol bedrijf. Met maar liefst 13 vestigingen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag en Haarlem. Nu richtten SLA ondernemers Jop en Nina zich op grote groei. In de komende jaren willen ze het aantal vestigingen sterk uitbreiden binnen Europa, met als start de zoektocht naar franchisenemers door heel Nederland. SLA biedt elk seizoen een vernieuwend en goed uitgedacht menu met voedzame salades, wraps, soepen en warme stews vol verse, duurzame en lokale producten. Ze maken verse groenten zó lekker, dat kiezen voor gezond een stuk gemakkelijker is voor een groot publiek. De gerechten zijn snel klaar en worden in verschillende vormen aangeboden: eat-in, take away en bezorging. Hun missie? Van gezond eten het nieuwe normaal maken en daarom nu als volgende stap de uitrol van SLA door heel Nederland.  

 

Lees meer over:
Franchise+ Franchiseplus
Redactie
Bekijk ook