Van beleving naar veiligheid

In de afgelopen weken is er door het coronavirus veel gebeurd. Restaurants, hotels en winkels zijn gesloten geweest en gaan langzaam weer open met strikte veiligheidsvoorschriften. Dit brengt een hele andere emotie teweeg bij de consument dan we gewend zijn. Wat zijn de afwegingen die de consument maakt om wel of niet de deur uit te gaan?

Gast- of klantbeleving

Al jaren zijn wij met onze hospitality en retail klanten bezig om inzage te verschaffen in de echte gast- of klantbeleving. In de overtuiging dat medewerkers de beleving maken of breken met hun gedrag, zijn onze onderzoeken vooral gericht geweest op het bepalen van het gewenste gedrag binnen het DNA van de klant en het effect van gedrag van medewerkers op de ervaring van de gast of klant. 

Vanzelfsprekend vindt de consument het nog steeds fijn om goed geholpen te worden door een betrokken medewerker, maar er ligt ineens een drempel voor, een hygiëne voorwaarde. Wil de consument überhaupt naar een winkel of restaurant gaan, moet hij het gevoel hebben dat het veilig is. De ondernemer moet er alles aan hebben gedaan om de hygiëne op orde te hebben, voordat de consument besluit ergens naartoe te gaan. Eigenlijk zijn we met z’n allen een stapje terug gegaan in de piramide van Maslov. 

Hygiëne audit

Ik zou dan ook alle ondernemers willen oproepen hier goed aandacht voor te hebben, nu zij de deuren weer openen. Het is randvoorwaardelijk voor het weer succesvol opstarten. Wij helpen graag bij het monitoren of alle hygiëne maatregelen op orde zijn, met een korte, regelmatige hygiëne audit. Hangen alle uitingen over 1,5 meter afstand houden op de juiste plek, is er toegangscontrole, worden de winkelwagentjes gereinigd, staat er handgel voor de klant, staan de terrastafels op voldoende afstand van elkaar of werken de medewerkers met handschoenen, etc.? Een korte check geeft de zekerheid dat u weer kunt excelleren in waar u echt goed in bent.

 

Lees meer over:
Carlo van den Berg Carlo van den Berg
Algemeen Directeur

HS Brands Europe verzorgt kwalitatieve belevingsonderzoeken die op maat zijn gemaakt voor u als opdrachtgever. Onze mystery guests maken uw dagelijkse gang van zaken, uw customer journey, inzichtelijk middels mystery visits en/of mystery calls.

Stel je vraag aan Carlo van den Berg
CAPTCHA