Soap Treatment Store: Luxe en kwaliteit in de binnenstad

In Amerika bevindt zich op elke hoek van de straat wel een schoonheidssalon annex beauty store. De oprichters van Soap Treatment Store lieten zich hierdoor inspireren en openden in 2005 een vergelijkbaar concept in Amsterdam. De formule slaat aan en in september opende de vijfde vestiging.

Esther Meijer en haar zus Stephanie Litjens zijn opgegroeid met een moeder die zich altijd goed heeft verzorgd. “Maar het verbaasde ons dat schoonheidsspecialisten vaak vanuit huis werkten”, vertelt Esther. “Mijn schoonzus woont in New York en daar zagen we schoonheidssalons waar klanten op elk moment van de dag binnen kunnen lopen. Zo ontstond het idee om dit ook in Nederland te starten.”

Functioneel

De zussen deden inspiratie op in verschillende wereldsteden, zoals Londen en Parijs. “Maar Amerika blijft onze grootste voorbeeld”, vertelt Esther. “Zo hebben we in onze Soap Treatment Stores een Amerikaans serviceniveau met een warm ontvangst, een vers kopje koffie en klachten of opmerkingen worden altijd serieus genomen. Voor Nederlandse begrippen is dit serviceniveau misschien overdreven. Maar onze klanten genieten ervan.” Ook qua stijl lieten de zussen zich inspireren door Amerika. “In Azië nemen vrouwen de tijd voor een behandeling en maken ze bijvoorbeeld geurreizen. Wij hebben gekozen voor functional pampering. Dit betekent dat behandelingen snel tot resultaat leiden.” Een speerpunt van de formule is de toegankelijkheid. Daarom zijn de vestigingen zeven dagen per week tot 21 uur ’s avonds open. “De meeste klanten bellen voor een afspraak. Maar ze hebben het gevoel dat ze altijd welkom zijn en dat maakt ons uniek”, vertelt Esther.

Ambitie

De Soap Treatment Stores zijn gevestigd in Amsterdam (op twee locaties), in Den Haag en in Almere. Op 22 september is daar een franchisevestiging in Utrecht bijgekomen. “We richten ons op A-locaties in kosmopolitische steden”, vertelt Esther. “Daar bevindt zich namelijk de juiste doelgroepmix, met studenten en internationale vrouwen.” De ondernemers hebben de ambitie om uit te groeien tot maximaal zes vestigingen in Nederland. Daarnaast groeit de formule op andere vlakken. Zo kunnen klanten in de stores tegenwoordig terecht voor cosmetische chirurgie. “Wij vinden het belangrijk om ook op dat vlak kwaliteit te bieden”, zegt Esther. “Daarom is de cosmetisch arts Marguerite van Randwijck mede-eigenaar geworden van onze formule. Zij zorgt voor een professioneel medisch beleid.” Ook zijn de ondernemers bezig met de introductie van een eigen productlijn. “En we staan open voor het openen van vestigingen in het buitenland. Dus wie weet wat de toekomst ons nog brengt.”

+

Lees meer over: