Samenwerken aan de groei van New York Pizza

Franchisegevers over de hele wereld zijn het er over eens dat het werven van franchisenemers een uitdagend onderdeel van hun bedrijf is. Van kosteneffectieve leadgeneratie en het aantrekken van kwalitatieve kandidaten tot een effectief screening-, selectie- en onboardingproces, de keuze van de juiste franchisenemers is een van de allerbelangrijkste factoren bij het bepalen van toekomstige succes.

Dus waar begin je met het vinden van de juiste mensen? Hoe speel je in op fluctuerende marktomstandigheden, veranderende trends en zelfs de nieuwe technologieën die opkomen om je franchiseboodschap in de markt te krijgen? Franchise+ vertelt over de succesvolle samenwerking met New York Pizza.

De sleutel tot succes

Bij Franchise+ geloven we dat de sleutel tot succes een goede samenwerking is. De Dikke van Dale omschrijft ‘samen’ als “in elkaars gezelschap”. Wij zien ‘samen’ meer als in overleg werken. Dit vraagt om inzet en betrokkenheid van twee kanten, zowel van ons als de klant. Veel contact, goed naar elkaar luisteren, kritisch zijn, meedenken en snel schakelen is hierbij van belang. We houden de lijntjes kort met New York pizza. En zij geven ons de ruimte om creatief te zijn en te experimenteren, om zo tot de beste resultaten te komen.

De opdracht

New York Pizza wil in 2021 groeien van 222 franchisenemers naar 260. Franchise+ kreeg de opdracht om hiervoor 18 potentiële franchisenemers te vinden middels inzet van diverse mediakanalen. New York Pizza heeft bewezen dat vestigingen in zowel grote steden, als in kleine dorpen succesvol zijn. Daarom is er een witte vlekkenplan opgesteld, waarmee New York Pizza inzicht geeft in de geografische plaatsen waar zij denken dat er kansen of mogelijkheden liggen voor een exploitatie van een New York Pizza franchisevestiging. De wensen vanuit New York Pizza zijn simpel: landelijke dekking, zodat de consument altijd wel een New York Pizza vestiging in zijn of haar buurt heeft.

Plan de campagne

Met elke franchiseformule, dus ook voor New York Pizza, wordt er een franchisenemers-profiel opgesteld. Dit wordt gedaan in nauw overleg met New York Pizza, omdat zij het beste inzicht hebben in hoe de ideale franchisenemers eruitzien. Waarom we dit doen? Het kennen van je doelgroep is essentieel en het vertrekpunt voor alle marketingcampagnes. Daarnaast helpt het om de verschillende marketinguitingen te personaliseren en zo de ideale New York Pizza franchisenemer te inspireren, motiveren en uiteindelijk over te halen tot actie. Na het succesvol samenstellen van een franchisenemersprofiel, hebben wij een goed beeld van de doelgroep en de informatie waar diegene naar zoekt, welke media hij of zij consumeert en op welke social media kanalen hij of zij actief is. Hierdoor weten wij welke interne en externe kanalen strategisch ingezet kunnen worden om de franchiseformule van New York Pizza onder de aandacht brengen bij potentiële franchisenemers en hen te enthousiasmeren voor het concept.

Onze werkwijze

De Franchise+ marketingstrategie is altijd onder te verdelen in drie categorieën: zichtbaarheid, interruptie marketing en directe marketing.

Zichtbaarheid: in de eerste fase van de marketingfunnel focussen wij op zichtbaarheid en awareness. Alle marketingactiviteiten zijn bedoeld om mensen bewust te maken van de franchisekansen bij New York Pizza. Het doel van deze fase is, om het New York Pizza merk, op een aantrekkelijke manier te presenteren, met de juiste boodschap en op het juiste moment. Wij zorgen ervoor dat we zoveel mogelijk kandidaat-ondernemers bereiken die nog niet eerder in aanraking zijn gekomen met New York Pizza. Dit doen we door het ontwikkelen van social media advertenties, die afgestemd zijn op de geografische, demografische en psychografische criteria, van het franchisenemersprofiel, van New York Pizza. 

Overweging: in de tweede fase van de marketingfunnel focussen wij op kandi-daat-franchisenemers, die op een bepaalde manier al interesse hebben getoond in de New York Pizza franchiseformule, maar die nog niet bereid waren om over te gaan tot het aanvragen van informatie. In deze fase zullen kandidaat-franchisenemers in een zogeheten warme fase zitten. De potentiële kandidaat-franchisenemer heeft behoefte aan content, die van invloed is op de conversie-beslissing en daarbij ook de keuze voor een bepaald merk.

Conversie (action): in de laatste en warmste fase van de marketingfunnel zijn onze marketingactiviteiten bedoelt om de doelgroep te overtuigen en actie te laten ondernemen. Op ons platform betekent dit, dat de kandidaat-franchisenemer zijn gegevens achterlaat, zodat een recruiter contact op kan nemen met desbetreffende persoon.

Resultaat

Er zijn de afgelopen maanden honderden social media reacties verzameld. Dit resulteerde in een groei van 18% meer formuleaanvragen en 20% meer New York Pizza websitebezoekers t.o.v. van het jaar 2020.Ondanks dat het kalenderjaar nog niet is afgelopen, heeft Franchise+ in het jaar 2021, in totaal 965 leads gegenereerd voor New York Pizza! Gedurende deze periode zijn meerdere kansrijke-ondernemers geselecteerd door de franchise recruiter van New York Pizza. Franchise+ is trots met de behaalde resultaten van New York Pizza. Dit alles hebben we kunnen realiseren door een goede samenwerking, waarbij we snel schakelen, naar elkaar luisteren, sparren en betrokken zijn. 

Lees meer over:
Franchise+ Franchiseplus
Redactie
Bekijk ook