Franchisenemersportret: Geralda Wulff-Booij bij Fit20

Met het schrijven van franchisenemersportretten, maken wij franchisenemers zichtbaar en krijgen wij een beeld over de ondernemer achter zijn franchisevestiging. In het franchisenemersportret, wordt zowel de meerwaarde van de franchisenemer als de onderneming in beeld gebracht om te laten zien waar de franchisenemer voor staat en gaat. Deze week hebben wij een franchisenemersportret gemaakt over Geralda Wulff-Booij, die franchisenemer is bij fit20 in Hoogeveen, Stadskanaal en Veendam.

Even voorstellen…

Geralda Wulff-Booij, 48 jaar, is sinds oktober 2020 franchisenemer bij fit20 in Hoogeveen, Stadskanaal en Veendam. Voordat ze startte bij fit20 heeft zij 23 jaar gewerkt als schadebehandelaar in de verzekeringen. Daarnaast had ze een praktijk aan huis voor (sport)massage, cupping massage etc. en is ze naast zijn baan als schadebehandelaar ook werkzaam geweest als trainer in een sportschool. 

Hoe ben je in contact gekomen met fit20 en waarom ben je gestart bij de fit20 franchise?

Toen ik op Indeed de baan zag voor fit20 studiomanager in Hoogeveen, heb ik mij verdiept in deze formule en besloot ik om te solliciteren. Ik heb toen een sollicitatiegesprek gehad met Aqil Radjab, eigenaar van meerdere fit20 studio's, die een nieuwe studio in Hoogeveen wilde openen. Het klikte meteen tussen ons. 

Ik heb voor deze formule gekozen omdat ik een leuke baan zocht in de sportsector en dit als dé kans zag. Omdat de baan als studiomanager binnen fit20 mij zo goed beviel, was het antwoord op de vraag om mede-eigenaar/franchiseondernemer te worden, een volmondig ja. 

Ook heb ik voor deze formule gekozen omdat ik geloof in de trainingsmethode van fit20. Kort maar krachtige training waarbij alle spiervezeltypes even "leeg getrokken" worden. Dit zorgt voor een prikkel waardoor je lijf een signaal krijgt om sterker wil worden. Deze training is geschikt voor iedereen. Juist ook voor mensen die niet van sporten houden en/of een druk (werk)schema hebben en toch iets aan sport willen doen is fit20 een goede oplossing omdat het maar 20 minuten per week kost.

Wat zijn jouw ervaringen als franchisenemer bij fit20 tot nu toe?

Ik ervaar het als zeer prettig. Je hebt naast je collega’s ook een franchisegever waar je op terug kunt vallen als je vragen hebt of zaken wilt overleggen. Bij fit20 zijn de lijntjes kort en krijg je snel antwoord.

Bij het starten van de studio destijds kregen we een draaiboek waarin alle zaken staan die in de voorbereidingsfase van het openen van een studio, geregeld moeten worden. Van het zoeken naar een geschikte locatie tot de opening zelf. Bij elke stap kon je duidelijk aangeven wie wat deed en wat je moest doen. Dat zorgde ervoor dat ik op tijd bepaalde zaken in gang zette en geen dingen over het hoofd zag.

Momenteel krijgen we veel (digitale) ondersteuning; er is bijv. een kennisbank maar ook bij vragen of opmerkingen kun je altijd terecht bij de support-afdeling of de business consultant waarmee je kan sparren over bijv. het ondernemerschap en de marketing. Er zijn korte lijnen binnen de organisatie en dat is erg fijn.

Wat zijn jouw toekomstplannen voor de korte & lange termijn?

Mijn toekomstplannen op korte termijn zijn om de huidige studio’s te laten groeien tot  de maximaal mogelijke bezetting qua aantal leden. Op langere termijn eventueel nog een locatie erbij. Het liefst zou ik ooit nog een gezondheidscentrum in Hoogeveen opzetten waarin diverse zorginstanties zich vestigen die vanuit hun eigen specialisme nazorg aanbieden. Uiteraard zal dan ook fit20 hierbij betrokken worden omdat fit20 veel kan betekenen voor mensen die kanker hebben of hebben gehad. 

Heb je andere anekdotes/verhalen die je graag zou willen delen?

Toen ik net in Hoogeveen was begonnen kwam er een dame bij me trainen die in verband met haar gezondheid 3 jaar niet had kunnen sporten of andere activiteiten kon doen. Ik heb met deze dame de intake en de kennismakingstraining gedaan waarna zij erg enthousiast was en eigenlijk direct wilde tekenen voor een lidmaatschap. Dit heb ik op dat moment niet gedaan en heb met haar afgesproken dat we eerst de reactie van haar lichaam zouden afwachten en de volgende dag even contact met elkaar zouden hebben. De volgende dag kreeg ik van deze dame het volgende bericht:
"Hoi Geralda, ik heb gistermorgen mijn 1e proefles gehad bij jou. Ik zou je nog even een berichtje sturen…. ik voel mij goed, gisteren was alles zwaar in mijn lichaam en had het idee van spierpijn. Maar vanmorgen voelde ik me heerlijk. Na 3 jaar niks gedaan te hebben aan sport had ik dit niet verwacht. Ik ben heel blij om je ontmoet te hebben en kijk uit naar mijn volgende les." Als je zo’n bericht krijgt dan word je blij en weet je dat je goed werk doet!

Heb jij tips voor startende franchisenemers?

Ik denk dat het belangrijk is om vol passie en overgave aan een uitdaging te beginnen. Je moet geen 9.00-17.00 mentaliteit hebben en niet schromen om hulp te vragen als je ergens zelf niet uitkomt. Dat is ook juist het grote voordeel van franchise.