4 tips voor de cashlogistiek van je franchise

Het bezitten van een franchise vereist constante investeringen in je bedrijf, van het financieren van nieuwe apparatuur en het financieren van de creatie van nieuw marketingmateriaal tot het inhuren van extra teamleden en - zoals we de afgelopen jaren hebben gezien - het aanschaffen van nieuwe veiligheids- en sanitaire maatregelen om te voldoen aan de COVID-regelgeving. Investeringsprioriteiten verschuiven afhankelijk van verschillende factoren. Een vaak over het hoofd gezien investeringsgebied is cashlogistiek. Zoals de meeste ondernemers kunnen beamen, zijn effectief cashmanagement en logistiek een prioriteit voor elke franchise. Het is belangrijk om te weten waar elke euro vandaan komt en waar deze binnen je bedrijf naartoe gaat. Gebruik daarom deze tips!

Schakel een derde partij in

Het uitbesteden van cashlogistieke processen aan een logistiek bedrijf kan het beste zijn voor je bedrijf. Tijd en veiligheid zijn prioriteiten en door gebruik te maken van een externe organisatie die alles kan beheren, van instore cash management tot up-to-date cashflow, bespaar je niet alleen tijd, maar zorg je er ook voor dat je geld veilig en beschikbaar is. Uiteindelijk zal het uitbesteden van je geldlogistiek ook interne middelen besparen en uiteindelijk geld kunnen besparen.

Optimaliseer je draaggolffrequentie met slimme kluizen

Een belangrijke manier voor franchise-eigenaren om hun geldtoevoerketens kosteneffectief te beheren, is door een oplossing voor het op afstand vastleggen van contant geld te implementeren. Een oplossing voor het op afstand vastleggen van contant geld, in combinatie met een slimme kluis, stelt eigenaren in staat toegang te krijgen tot dagelijkse fondsen via voorlopig krediet en gedetailleerde rapportage, wat resulteert in minder pick-ups en lagere kosten voor pantservervoerders, wat de kosten verlaagt. Slimme kluizen valideren elk biljet dat in de kluis wordt geplaatst snel en efficiënt, en bieden je bedrijf de mogelijkheid om dagelijks krediet te ontvangen voor het geld op je bankrekening naar keuze, terwijl ze nog steeds veilig in de kluis liggen in afwachting van een geoptimaliseerde koeriersdienst. Eventueel kun je de vervoer ook zelf doen, een bakwagen leasen is dan nodig.

Leer hoe je efficiënter kunt werken

Oplossingen voor cashlogistiek kunnen operationele efficiëntie opleveren. Oplossingen voor het op afstand vastleggen van contant geld, zoals slimme kluizen en geldrecyclers, maken gebruik van software voor het volgen en rapporteren van contant geld, en bieden bedrijfseigenaren een verbeterde cashflow met voorlopig krediet. Wanneer je een slimme kluis gebruikt, kun je je geld gemakkelijker, efficiënter en transparanter beheren. Dat is goed voor de korte termijn, maar het is ook goed voor de toekomst, want een slimme kluis levert gegevens en trends die je helpen je toekomstige geldbehoeften te voorspellen, te plannen voor het onverwachte en weloverwogen financiële beslissingen te nemen.

Stimuleer je financiële gezondheid met data

Data drijft bedrijven en informeert beslissingen, dit is bijvoorbeeld bij een vrachtwagen leasen vaak het geval. Overweeg de impact als je als franchise-eigenaar aanvullende gedetailleerde rapportage zou kunnen ontvangen over je cashflow en je werknemersactiviteit. De implementatie van een oplossing voor het op afstand vastleggen van contant geld kan dagelijkse rapporten op managementniveau opleveren waarmee je eenvoudig de monetaire aspecten van je bedrijf kunt volgen.

Lees meer over: