10 tips voor een succesvolle franchise webshop

De consument wilt in deze tijd steeds sneller en gemakkelijker online eten kunnen bestellen. Het is dan ook steeds belangrijker geworden om een goede bestelwebshop te hebben. De custom webshop van SimplyDelivery is speciaal afgestemd op de eisen van franchise bezorgdiensten. Dankzij hun jarenlange ervaring in de eCommerce, bevat deze webshop alle functionaliteiten die nodig zijn voor een succesvol verkoopplatform. Maak bijvoorbeeld gebruik van de vele functies waarmee de verkoop gepromoot kan worden.

Lees hier het verhaal van Bufkes

’Wij werken sinds september 2020 samen met SimplyDelivery. Zij hebben zowel de webshop als de website gemaakt voor ons. Deze sluiten dan ook goed op elkaar aan. Sinds wij gebruik maken van SimplyDelivery zien wij een grote verbetering in het bestelgemak voor onze klant. Klanten bestellen hierdoor sneller via onze eigen webshop. Dit betekent dat er nu al een hoger aantal bestellingen binnenkomt via de eigen webshop in vergelijking met de oude webshop.’’

Graag delen we vanuit SimplyDelivery enkele tips voor een succesvolle webshop.

1. Aantrekkelijke productafbeeldingen en productbeschrijvingen.

Met ons systeem dat gekoppeld is aan de webshop kan je gemakkelijk productfoto’s en productbeschrijvingen toevoegen en veranderen. Het is namelijk belangrijk om jouw gerechten op een aansprekende manier te presenteren. Daarnaast is het ook van belang om aantrekkelijke productbeschrijvingen te hebben. De combinatie van mooie foto's en goede teksten is natuurlijk ideaal.

2 Klantvriendelijke structuur van de winkel

Het is belangrijk dat de webshop voor jouw franchise organisatie logisch en gestructureerd is opgebouwd. De SimplyDelivery webshop maakt het mogelijk om hoofdproductgroepen en subgroepen aan te maken. Ook artikelfilters zijn een goede manier om de artikelen in productgroepen te verdelen. Hier kunnen diverse filters aan gekoppeld worden zoals pittig of vegetarisch. Op deze manier kan de klant producten gemakkelijk naar eigen voorkeur weergeven.

3 Bestelstatus voor meer transparantie voor de klanten

Onze webshop maakt het voor klanten mogelijk om de status van de bestelling te volgen. Zo kan de klant bijvoorbeeld zien dat de bezorger onderweg is met een bestelling. Op deze eenvoudige manier kan je de klanten meer service bieden.

4. Upselling

Wist jij dat Up- en Cross selling zorgen voor een 10-20% hogere omzet? Dit is ook de reden dat upselling een vast onderdeel is geworden van de bezorg webshops die wij voor onze klanten bouwen. Op onze webshops is het mogelijk om banners toe te voegen waar je jouw Upselling producten kan promoten. Daarnaast bieden wij de mogelijkheid om bij het afrekenen te vragen: ‘Iets vergeten?’ , zodat klanten een extra drankje of dessert kunnen toevoegen. Uiteraard adviseren wij jou graag over de vele mogelijkheden.

5 Gebruik een klantenlogin

Ook maakt onze webshop het voor de klanten mogelijk om een eigen klantlogin te hebben. Het hebben van een eigen klantaccount biedt de klanten meer gemak bij het plaatsen van bestellingen - of dit nu is omdat er meerdere adressen kunnen worden opgeslagen of oude bestellingen kunnen worden bekeken. Je kan klanten door de login ook aan je organisatie binden door alleen kortingen voor deze doelgroep aan te bieden.

6 Kortingen

Geef (potentiële) klanten kortingen om het gebruik van jouw webshop aantrekkelijker te maken. Thuisbezorgd.nl is voor veel klanten meestal de gemakkelijkste oplossing om eten te bestellen, het is dus belangrijk om iets extra’s voor je klanten aan te bieden. In ons systeem kunnen een groot aantal vouchers worden ingesteld - of het nu gaat om gratis artikelen of kortingspercentages.

7 Happy Hour

Als extra marketingfunctie kunnen er ook happy hours worden aangemaakt. Hier kunnen aantrekkelijke kortingen voor een klant worden weergegeven. Het is bijvoorbeeld mogelijk om tijdens 14:00 en 15:00 uur alle artikelen met 2,- euro korting aan te bieden voor de klant.

8 Feedback krijgen

Onze feedback module die gekoppeld is aan de webshop maakt het mogelijk om naar de klanttevredenheid van de klant te vragen. Op deze manier kan je de tevredenheid over de levertijden, de producten of andere belangrijke factoren peilen. Zo zie je in één overzicht hoe bepaalde zaken geoptimaliseerd kunnen worden.

9 Korte levertijd

Gebruik de diverse statistieken die ons systeem opslaat om de levertijden te controleren. Zijn er gerechten die bijzonder complex zijn en daardoor de levertijd enorm verhogen? Of momenten waarop je altijd druk bent en daardoor de levertijd regelmatig wordt uitgesteld? Volgens interne onderzoeken is de levertijd één van de belangrijkste kengetallen van klanttevredenheid, maar ook een van de belangrijkste factoren of een klant nog een keer besteld.

10 Voedingswaarden & allergenen

Het toevoegen van voedingswaarden en allergenen wordt steeds belangrijker. In het artikelbeheer kan je deze gegevens gemakkelijk toevoegen zodat alle productinformatie zichtbaar is op de webshop.

Meer weten over de mogelijkheden van een SimplyDelivery webshop? Neem dan contact met ons op!

Maik Kruiswijk Adviseur bij Sides Maik Kruiswijk
Adviseur bij Sides
Stel je vraag aan Maik Kruiswijk
CAPTCHA