6 redenen waarom je op de Franchisebeurs Onderneem ‘t moet staan!

Vaak is het niet de meest favoriete bezigheid van bedrijven en organisaties. Dan hebben we het over op de beurs staan met een stand. Het zijn vaak lange dagen, waarop je heel veel mensen spreekt en wat tegelijkertijd veel energie kost. De vraag is dan ook kun je dit aan?

Wij vinden dat deelnemen aan de beurs zeker rendabel kan zijn voor jouw formule (mits natuurlijk goed voorbereid!). Hieronder bespreken we 6 redenen om wél met een stand op de beurs te staan.

1. Contact leggen met aspirant-franchisenemers

De belangrijkste reden! Mensen die naar deze beurs gaan, doen dat meestal met één doel: ondernemer worden! Ze zijn zich nog aan het oriënteren en staan dus open om met standhouders in gesprek te gaan. Voor jou dus de ideale gelegenheid om op een redelijk eenvoudige manier direct in contact te komen met potentiële nieuwe franchisenemers.

2.  Jouw formule presenteren

De Franchisebeurs is de ideale plaats om jouw formule te presenteren. De beste manier om een aspirant-franchisenemer te overtuigen om voor jouw formule te kiezen, is door beleving. Wanneer je met een stand op de beurs staat, kan je in jouw standruimte een presentatie geven. Bezoekers kunnen zo met eigen ogen zien wat je te bieden hebt.

3. Aspirant-franchisenemers kunnen eenvoudig formules vergelijken 

Aspirant-franchisenemers die nog twijfelen tussen meerdere formules kunnen op de beurs relatief eenvoudig een vergelijking maken. Want eerlijk is eerlijk, als je op de beurs staat, dan staan jouw grootste concurrenten er waarschijnlijk ook. Laat je van jouw beste kant zien, en ‘outshine’ uw concurrentie. Dan trek je die aspirant- franchisenemer vast en zeker over de streep.

4. Goed voor de naamsbekendheid

Er komen honderden bezoekers langs jouw stand gelopen die allemaal jouw formulenaam zien. Al spreek je lang niet iedereen, dan nog komt jouw formulenaam wel voorbij. Ook in de communicatie vanuit de beursorganisatie wordt je als standhouder gepresenteerd. Op die manier komt jouw formule dus regelmatig onder de aandacht van de aspirant-franchisenemers.

5. Extra advertentiemogelijkheden voor jouw organisatie

Omdat je op de beurs staat, wordt je sowieso als standhouder gepresenteerd door de organisatie. Daarnaast zijn er vaak nog mogelijkheden om extra te adverteren rondom de beurs. Je kunt zelf ook adverteren. Bijvoorbeeld door in de vakbladen, op jouw website of op Social Media aan te kondigen dat je met een stand op de beurs staat.

6. Netwerken met andere standhouders

Op een beurs lopen natuurlijk niet alleen maar aspirant-franchisenemers rond. De Franchisebeurs is Dé verzamelplek voor alle geïnteresseerden in de franchisewereld. De beurs is een goede plek om op een redelijk informele manier te netwerken.

Conclusie! Er zijn genoeg redenen om op de Franchisebeurs te staan. Uiteraard zijn er ook bezoekers die alleen voor de gratis pennen en pepermuntjes komen. Maar geloof ons, die pik je er snel genoeg tussenuit. Als je concentreert op de serieuze bezoekers, dan wordt jouw beursdeelname zeker een succes! 

Heb je vragen over deelname aan de Franchisebeurs Onderneem 't! of wil je op de beurs staan? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Lees meer over:
Janise Gomes
Marketing Manager

Mediabedrijf Franchise+ is dé marktplaats in franchising. Onze missie is om mensen die iets met franchising hebben of willen bij elkaar te brengen. Hiervoor zetten we diverse media in.