Specsavers

    Ondernemen bij Specsavers betekent een bijdrage leveren aan onze ambitieuze missie. We zijn hard op weg om betere oog- en hoorzorg voor zo veel mogelijk mensen toegankelijker te maken.

    Dit doen we al voor 31 miljoen klanten wereldwijd, samen met 30.000 partners en collega’s. En we weten dat we er nog lang niet zijn: daarom zijn we altijd op zoek naar ondernemende opticiens, audiciens en retailmanagers die zich bij ons willen aansluiten. 
     
    Specsavers is anders dan andere optiekorganisaties. We runnen onze organisatie als een samenwerkingsverband: een ‘partnerschap’ tussen Specsavers en lokale ondernemers van onze 142 Nederlandse winkels. Deze ‘partners’ kunnen zich focussen op hun eigen vakgebied: optiek, audiologie of retail.
     
    Onze partners bepalen grotendeels de koers van hun eigen winkel en plukken de vruchten van hun harde werken. Tegelijkertijd profiteren zij van de voordelen van een grote organisatie: een bekend merk, grote inkoopkracht en ondersteuning van een gespecialiseerd team in onder meer marketing, financiën, werving en selectie, training, inkoop en IT. 

    Klinkt goed?

    Lijkt het je interessant om een eigen Specsavers te beginnen? 

     

    Geschiedenis

    In 1984 richtten Doug en Mary Perkins opticienketen Specsavers op. Ze wilden een opticien zijn die net zo betrouwbaar was als de lokale opticien maar met de inkoopkracht van een internationale onderneming. Het idee hierachter was dat zij zo voordelige prijzen konden voeren zonder dat het ten koste ging van de kwaliteit. Nog steeds staat dit ideaal van de familie Perkins centraal in alles wat Specsavers doet. Met hart voor de lokale ondernemer en een slim inkoopbeleid weet Specsavers haar klanten jaar in jaar uit aan zich te binden.

    Specsavers voor professionals

    Professionaliteit en kwaliteit vinden wij belangrijk, ook voor de zakelijke markt. Daarom bieden we de juiste informatie, werken we met de beste professionals en leveren we een speciale serie preventie - en beschermingsproducten voor professioneel en intensief gebruik.

    ISO 9001 certificering

    Specsavers beschikt over een ISO 9001 certificering, zowel voor onze oog-als hoorzorgactiviteiten. En daar zijn we trots op! De ISO 9001 is een norm die eisen stelt aan het kwaliteitsmanagementsysteem van een organisatie. Om een ISO 9001 certificering te verkrijgen, moet een organisatie onder andere voldoen aan de wettelijke eisen die gesteld zijn aan het product of dienst. Daarnaast moet de organisatie de bedrijfsprocessen beheersen en dit kunnen aantonen. Met het behalen van het certificaat laten we zien dat kwaliteit hoog in ons vaandel staat en dat we continu bezig zijn met het verbeteren van onze processen om zo onze klanten nog beter van dienst te zijn.

    “Ik heb alles wat ik heb geleerd meegenomen in een rugzak”

    Interview

    Als je talenten, je vaardigheden en je ervaringen maar vooral ook je mogelijkheden samenvallen, mag je jezelf...

    Zo kwamen zij op hun plek terecht

    Ze rolden alle drie min of meer bij toeval de optiek- en audiobranche in en voelen zich er helemaal happy. De...

    Inspiratie tanken en netwerken

    Reportage

    De tweede inspiratiedag voor franchisegevers, het Franchise+ Event, op 22 november jongstleden trok 165 deelnemers...

    Mystery guest verbetert service Specsavers

    Algemeen

    Specsavers maakt al jaren gebruik van mystery guests om de ondernemers te motiveren. Daarvoor neemt het specialist...

    Groeiend Specsavers zoekt ervaren retailers

    Coverstory

    Een jaar geleden sprak optiekformule Specsavers grote ambities uit. Nu blijken die groeiplannen overtroffen en is...

    Specsavers houdt vaart erin

    Coverstory

    Specsavers groeit de komende jaren stevig door, ondanks de malaise in de retail. De nieuwe CEO voor Nederland...

    Specsavers wil de grootste worden in de optiekbranche in Nederland

    Coverstory

    Specsavers wil de grootste worden in de optiekbranche in Nederland. Een cruciaal onderdeel van de strategie om dat...

    Franchise in... Groningen

    Franchise and the city

    Franchise+ gaat op pad in een stad en laat franchisenemers aan het woord. Over hun winkel, hun formule en over hun...

    Geïnteresseerd in deze formule?
    Informatie aanvragen
    Ontvang vrijblijvend meer informatie vanuit deze formule!
    Informatie aanvragen
    Ontvang vrijblijvend meer informatie vanuit deze formule!
    Direct informatie aanvragen

    Kerncijfers

    Franchise sinds
    1984
    Aantal vestigingen
    144
    Waarvan franchise
    144
    Franchise fee
    7%
    Benodigd eigen vermogen
    €10.000